V letošním školním roce jsme se stali tzv. výzkumnou školou, tedy školou spolupracující v oblasti identifikace a rozvoje nadaných žáků ve spolupráci s Centrem rozvoje nadaných dětí, při katedře psychologie FSS Masarykovy univerzity v Brně...
Péče a identifikace nadaných žáků – ZŠ Komenského 66, Nový Jičín
V letošním školním roce jsme se stali tzv. výzkumnou školou, tedy školou spolupracující v oblasti identifikace a rozvoje nadaných žáků ve spolupráci s Centrem rozvoje nadaných dětí, při katedře psychologie FSS Masarykovy univerzity v Brně. Jedná se o bezplatné testování vybraných tříd dětí ověřenými diagnostickými nástroji, jež jsou součástí komplexního diagnostického systému Invenio.
V první fázi se v pilotním režimu testovala nová diagnostická hra Ulrik a výzkum ptáků, která byla zaměřena na efektivitu učení, konkrétně na asociační paměť.
V rámci ostrého režimu mohli rodiče daných ročníků zapojit své dítě do zajímavé aktivity. Jednalo se o posouzení intelektových schopností, které mělo pro děti velmi zábavnou podobu počítačové hry - Glyfy a tajemné písmo. Na základě výsledků rodiče získali informaci o tom, jaké jsou schopnosti jejich dětí a také jak je dále rozvíjet.
Testy jsou pojaty jako zábavné počítačové hry, jde ale o standardizované psychologické metody vytvořené odborníky z oblasti psychodiagnostiky. Vychází z nejmodernější psychologické teorie, podle níž se inteligence skládá z řady různých dílčích schopností. Splňují standardy kladené na podobné psychodiagnostické metody u nás i ve světě.
Cílem je pomocí těchto her najít žáky, kteří jsou mimořádně rozumově nadaní, abychom s nimi mohli dále individuálně pracovat, podporovat a rozvíjet.
V nadcházejícím školním roce plánujeme nadále s Centrem rozvoje nadaných dětí dále pokračovat ve spolupráci.