Podzimní dobrodružství ve 2.A

1. stupeň
neděle 20.10.2024 |Mgr. Simona Segeťová |Všechny aktuality

Nástup do školy je spojen s příchodem podzimu, období, které nám poskytlo bohatou inspiraci k učení a objevování nových věcí....

Nástup do školy je spojen s příchodem podzimu, období, které nám poskytlo bohatou inspiraci k učení a objevování nových věcí. V letošním roce se 2.A vydala na podzimní cestu poznávání, které prolínalo napříč všemi předměty. 

V hodinách českého jazyka jsme se věnovali čtení odborných textů o podzimních změnách v přírodě a o životě zvířat v této sezóně. Žáci měli možnost rozebírat jednotlivé texty, klást si otázky a sdílet své myšlenky. V rámci hodin jsme vyzkoušeli různé moderní metody učení, jako je pětilístek, brainstorming a vrstevnické učení. Tyto metody umožnily dětem aktivně se zapojit do výuky a rozvíjet jejich kreativitu.

V prvouce jsme se zaměřili na pozorování podzimní přírody, co všechno se mění kolem nás. Diskutovali jsme o podzimních plodech, listech a životě zvířat, která se na zimu připravují. Využívali jsme názorné učení, kdy jsme si přinesli podzimní listy a plody, abychom je mohli zkoumat a lépe porozumět tomu, jak příroda funguje. Jedno slunečné dopoledne vyloženě lákalo k objevování, a tak jsme se vypravili na výlet za dobrodružstvím. Cestou do parku jsme mohli pozorovat, jak se krajina mění s příchodem podzimu. Stromy se začaly oblékat do teplých odstínů, od zlaté přes červenou až po hnědou. V parku děti v týmech postavily domečky pro skřítky – každý měl své specifické kouzlo. Z listů vytvořily slovo vzkazu přímo před domky. 

Cestou zpět jsme relaxovali a obdivovali, jak podzimní slunce svítí mezi stromy. Vycházka nám nejen přinesla radost a zábavu, ale také nám připomněla, jak důležité je obdivovat krásu přírody a neustále se učit novým věcem. 

Ve výtvarné výchově a pracovních činnostech jsme také využili podzimní plody a listy k vytvoření různých uměleckých děl. Děti zapojily svou fantazii a výsledkem byly působivé práce, které jsme si vystavili na nástěnce. Práce s přírodními materiály posílila jejich praktické dovednosti a podpořila kreativitu.

V rámci formativního učení jsme zkoušeli různé techniky, jako jsou tabulky, lepítka a semafor. Díky tomu si děti mohly lépe vědomě sledovat svůj pokrok a úsilí. Každý žák si zaznamenával své úspěchy a pokroky do kompetenční mřížky, což jim pomohlo v sebehodnocení a motivaci.

Podzimní období jsme si ve 2.A velmi užili a ještě chvilku užívat budeme. Nejen že jsme se naučili spoustu nového, ale také jsme si vytvořili krásné vzpomínky na společně prožité chvíle. Díky různým metodám a aktivitám se každému jednotlivci dařilo naplňovat stanovené cíle a rozvíjet své dovednosti. S nadšením se těšíme na další období a nová dobrodružství, která nás čekají.

Fotogalerii z aktivit najdete na školním Facebooku.


Zaměřujeme se na samostatné myšlení,

výběr a třídění informací a schopnost využití získaných poznatků při řešení problémů