Erasmus+ mobilita učitelů ZŠ Nový Jičín Komenského 66: Inspirativní zážitky z mezinárodních kurzů

Škola
úterý 17.09.2024 |PhDr. Alexandra Habdasová |Všechny aktuality

Učitelé ZŠ Nový Jičín Komenského 66 se díky programu Erasmus+ měli příležitost zúčastnit různorodých vzdělávacích kurzů po celé Evropě...

Učitelé ZŠ Nový Jičín Komenského 66 se díky programu Erasmus+ měli příležitost zúčastnit různorodých vzdělávacích kurzů po celé Evropě. Tato mobilita jim umožnila rozvíjet své odborné dovednosti, získat nové zkušenosti a vnést do své výuky inovativní přístupy. Zde jsou některé z jejich inspirativních zážitků.

Hry a pohyb na Islandu

Na začátku července se dvě kolegyně, Mgr. Ivana Juříková a Mgr. Iva Bártová, zúčastnily metodických kurzů „Smart Teachers Play More“ a „Smart Teachers Play More Outdoor“ v Reykjavíku na Islandu. Během těchto kurzů se naučily, jak začlenit více her a pohybu do výuky a jak efektivně přesunout výuku do venkovního prostředí. Obě kolegyně ocenily, jak strukturovaný a praktický kurz byl, a těší se, až své nové znalosti využijí ve třídě. Kromě vzdělávacího obsahu měly také možnost objevovat krásy islandské přírody, což pro ně bylo příjemným zpestřením.

Inkluze prostřednictvím umění v Řecku

Mgr. Markéta Hodslavská se v červnu zúčastnila kurzu zaměřeného na inkluzivní vzdělávání dětí prostřednictvím umění v Heraklionu na Krétě. Cílem bylo seznámit se s metodami, které podporují integraci dětí s různými potřebami. Účastníci se naučili, jak děti vést k vyjadřování svých emocí a myšlenek prostřednictvím zážitkových aktivit, což přispívá k vytváření pozitivního prostředí ve třídě. Součástí pobytu byl i kulturní program zahrnující návštěvy místních památek, což přineslo další dimenzi do tohoto bohatého zážitku.

Digitální technologie a inovace v Athénách

Mgr. Lenka Hollá se v únoru zúčastnila kurzu „4Cs“ v Athénách, který se soustředil na využití digitálních technologií ve výuce. Učitelé zde pracovali s aplikacemi, které umožňují lepší zapojení studentů, včetně nástrojů pro tvorbu únikových her či online lekcí. Atmosféra byla velmi přátelská, a kromě vzdělávacího programu si účastníci užili i objevování antických památek a ochutnávání řecké kuchyně.

Jazykové dovednosti ve Vídni

Mgr. Danuše Kirthová absolvovala dvoutýdenní jazykový kurz německého jazyka v Actilinqua Academy ve Vídni. Tento kurz byl zaměřen na prohloubení jazykových dovedností prostřednictvím praktických aktivit, jako jsou diskuze, scénky či poslech písní. Součástí kurzu byla také bohatá kulturní zkušenost – návštěvy místních památek, muzeí a tradiční rakouské večeře přispěly k celkovému pozitivnímu zážitku.

Jóga ve výuce ve Florencii

Mgr. Ivana Mutinová se ve Florencii zúčastnila kurzu „Introducing Yoga in Primary Schools“. Pod vedením zkušeného lektora Christiana Prestii se naučila základy jógy, dechových cvičení a meditace, které mohou pomoci uvolnit stres a podpořit psychickou pohodu dětí. Kromě teoretických znalostí si učitelé vyzkoušeli i praktická cvičení a poznávali kulturní památky Florencie.

Podpora neurodiverzity na Maltě

Mgr. Kateryna Shepel se v červenci zúčastnila kurzu „Embracing Neurodiversity“ na Maltě. Tento kurz se věnoval speciálním vzdělávacím potřebám dětí s ADHD, dyslexií nebo autismem. Učitelé se učili, jak vytvořit inkluzivnější prostředí a podporovat všechny studenty bez ohledu na jejich odlišnosti. Součástí programu byly i kulturní výlety, které zahrnovaly návštěvy historických míst, jako je Valletta nebo Mdina.

ICT a nové technologie na Tenerife

Ing. Jakub Karásek se v únoru zúčastnil kurzu zaměřeného na využití ICT a nových technologií ve výuce na Tenerife. Tento kurz umožnil učitelům osvojit si dovednosti práce s různými digitálními nástroji, od úpravy videí až po tvorbu webových stránek. Učitelé se naučili, jak využít technologie ke zvýšení motivace a zapojení studentů, a také jak efektivně vést online výuku.

Závěrem

Všechny tyto mobility učitelů ZŠ Nový Jičín Komenského 66 v rámci programu Erasmus+ přinesly nejen nové poznatky a dovednosti, ale také bohaté kulturní zážitky a mezinárodní kontakty. Kolegové se těší, až své nové znalosti a zkušenosti využijí ve výuce a přispějí tak k inovativnímu a inkluzivnímu vzdělávacímu prostředí pro své žáky.


Zaměřujeme se na samostatné myšlení,

výběr a třídění informací a schopnost využití získaných poznatků při řešení problémů